23948sdkhjf

Experten: Etik och moral är lönsamt på sikt

Adaptiva företag med fokus på framtidens kunder går i bräschen för både hållbar och lönsam affärsutveckling. Per Grankvist, journalist och hållbarhetsexpert, ser en framtid där lågprisföretag som bara jagar efter snabba vinster kommer att dö.
Corporate Social Responsibility, CSR, var tidigt resultatet av bland annat 1960–talets fredsrörelse. Nyliberalismens framväxt på 1980-talet, med budskap om optimerad vinst och ”jag är det som jag köper”, skickade motsatta signaler om att medborgare är konsumenter istället för just medborgare.

Det första stora globala avslöjandet om att Nikes sport...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062