23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ellos reklam fälls av Reklamombudsmannen

En reklam som var publicerad på Ellos e-handel blev fälld av Reklamombudsmannen under förra veckan. 

I annonsen annonserades det om en 30-procentig rabatt på den dyraste varan och som skulle gälla på fler än 500 varumärken.  

Anmälningen till RO gällde en beställning av en Iphone där det inte drogs någon rabatt.  

Som anledning till att rabatten inte drogs av på beställningen uppgav företaget som anledning att erbjudandet inte gäll­de på möbler eller elektronik/elektri­ska varor. 

Reklamombudsmannen bedömde att reklamen var vilseledande och borde ha varit tydligare med vad rabatten gällde på. Ellos, som själva producerade reklamen internt menar att annonsen inte var vilseledande.  

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|