23948sdkhjf

Odd Molly vänder till vinst

Omsättningen för Odd Molly och Hunkydory, som numera ingår i MBRS-koncernen, ökade med 43 procent till 81,2 miljoner kronor jämfört med 57 miljoner under årets första kvartal, januari till mars jämfört med motsvarande period i fjol.

Det framgår av kvartalrapporten från MBRS Group. Bolaget vände från en förlust på 2 miljoner kronor till en knapp vinst på cirka 500 000 kronor. 

Den digitala försäljningen, som inkluderar företagets egen e-handel, försäljning via marknadsplatser och e-tailers, stod för 78 procent av omsättningen.

Odd Mollys butiksnät har decimerats över tid; från att som mest ha drivit arton egna butiker till tre stycken i februari. Hur många egna butiker som bolaget driver i dag framgår inte av rapporten.

Hunkydory görs på licens.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Kvinnliga detaljhandlare i fokus i ny forskning
Ska ha Netonnets kundkommunikation i fokus
Kliver av vd-posten hos e-handlaren efter tre år
Dramatisk konkursökning i handeln
Fristående kedja blir ny medlem hos Bolist
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11