23948sdkhjf

Digitalt kölappsystem lanserat 

Husqvarna är det första bolaget som har rullat ut Visual arts digitala kölappstjänst.

Visual art, ett bolag som nischar sig inom digitala skyltar, har lanserat ett nytt, digitalt kölappsystem under namnet Vaq.

Systemet går ut på att kunden får upp en QR-kod på en skärm i butiken som sedan skannas för en digital kölapp direkt i mobilen.  

Det finns en rad fördelar att kunna integrera systemet fullt ut. Det gäller i allt från en smart och snygg presentation till kunden, som vill ha en kölapp, fysiskt eller digitalt, men även det bakomliggande som statistik kring väntetider och liknande. Vi kan lösa alla dessa delar enkelt inom systemet, säger Pontus Meijer, sälj- och marknadschef på Visual art, i ett pressmeddelande.

Husqvarna är den första aktören som använder sig av tjänsten och har rullat ut den i ett tiotal butiker. 

Pandemin skapade ett behov av att sprida ut köträngsel, och inom det digitala kölappssegmentet finns bland annat Kölapp sedan tidigare.

Kommentera en artikel (1)
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Jysk vänder blad: ”Har varit ett bra år”
Digitala lösningar gör QR-koden het igen
Modebutik stänger efter ett år
Här vill Eko öppna – hoppas ånyo på fastighetsägarnas och kommunens goda vilja
Omflytt i Lidingö Centrum ska stärka erbjudandet
Elons resultat försämras: ”Det är lätt att bli fartblind”
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.079