23948sdkhjf

Trio ska dra upp sängkedjans tempo ytterligare

Två av tjänsterna är nyinrättade befattningar.

Kungsängen har rekryterat Sebastian Falck till posten som ny finanschef, CFO, Gabriella Palmer som ny expansionschef och Ola Benemark som ny e-handelschef. Den sistnämnda arbetar hos kedjan sedan i september i fjol och också inom marknad. 

Trion tar plats i den expansiva sängkedjans ledningsgrupp.

– Sebastian, Gabriella och Ola har alla lång erfarenhet inom deras respektive område och rekryteringarna är en viktig del i vår fortsatta expansion. KungSängen välkomnar dem och deras expertis med varm hand, säger Marcus von Greyerz, vd på Kungsängen i en kommentar.

Sebastian Falck efterträder Berit Rangius som CFO och kommer närmast från en liknande post hos Waynes Coffee och har ett längre förflutet inom hotell- och restaurangbranschen bland annat från Scandic-kedajn.

Gabriella Palmer tillträder den nyinrättade posten som expansionschef och kommer närmast från Specsavers men hon har även ett förflutet hos JLL och Espresso House. På Kungsängen ska hon ansvara för den fortsatta expansionen av nya butiker samt optimering av den befintliga butiksportföljen.

– Kungsängens starka varumärke med kvalitet och hållbarhet i fokus genom hela värdekedjan i kombination med ett uppdaterat butikskoncept gör att den fortsatta potentialen framåt är stor. Att produktionen av kvalitetessängar ligger i Enköping är en stark USP. När den fysiska handeln blir mer lokal känns det samtidigt rätt att komma ännu närmare kunden och ytterligare tillgängliggöra KungSängens eftertraktade produkter. Jag ser fram emot de samtal som väntar med fastighetsägare, konsulter och utvecklare, säger Gabriella Palmer i en kommentar.

Till rollen som e-handelschef har kedjan rekryterat Ola Benemark. Han uppges ha över tio års erfarenhet av rollen som e-handelschef och ska fokusera på att stärka upp och möjliggöra en ännu större expansion av KungSängens digitala affär, heter det. Kedjan uppger vidare att e-handeln är en viktig del av Kungsängens expansionsresa och fler och fler kunder väljer att handla säng och sängtillbehör via mobilen och datorn.

Kungsängen omfattar 47 fysiska butiker i Sverige samt webbutik och har öppnat drygt tio butiker i Sverige under de senaste åren.  Ambition är enligt kedjan att dubblera antalet butiker under den kommande femårsperioden.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078