23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Metaverse kan vara nästa steg för handeln: “Några varumärken kommer behöva vara modiga och gå först”

Metaverse kan komma att bli nästa steg som retailbolag behöver ta.

Metaverse är ett begrepp som syftar till att beskriva en sammanhållen, virtuell verklighet som möjliggörs av virtual reality  (simulerad upplevelse) och augumented reality (interaktiv och social upplevelse via exempelvis syn och hörsel). Människor kan existera i metaverse med hjälp av egna avatarer. 

I mars gick den första modeveckan av stapeln i det parallella, digitala universumet där varumärken som Tommy Hilfiger och Dolce & Gabbana visade upp virtuella kläder som kunde köpas som NFT:er att klä sin avatar i.  

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web04