23948sdkhjf

H&M lanserar Cos i återförsäljarledet

Lansering sker via tre partnerskap.

H&M-gruppen börjar under hösten 2022 sälja sitt varumärke Cos hos utländska återförsäljare för första gången. Lanseringen av Cos ska i ett första steg ske genom partnerskap med det amerikanska Nordstrom, tyska Breuninger och italienska Yoox.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Expansionen är en del av H&M:s tillväxtstrategi för Cos genom att göra varumärket tillgängligt i fler kanaler och stärka kännedomen om varumärket, uppger bolaget.

Hos amerikanska Nordstrom kommer Cos att lanseras online och i fyra butiker i New York och New Jersey den 13 september, i samband med att varumärket debuterar på CFDA:s New York Fashion Week, uppger H&M.

Tidigt i oktober lanseras Cos via Breuningers online-plattform och varumärket kommer att finnas tillgängligt att köpa i Tyskland, Schweiz, Österrike och Polen.

Lanseringen på Yoox, som är en modehandlare på nätet, sker i september på samtliga av online-handlaren marknader.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Facket kritiserar Dollarstores arbetsmiljö
MQ Marqets Ingvar Larsson om resultatet: ”Vi har hittat vår position”
MQ Marqet når över miljarden
Här väntar ny sportsatsning om 900 kvadratmeter
Utmanande kvartal för BHG – redovisar förlust
H&M planerar minska med 100 butiker netto
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.141