23948sdkhjf

Sellpy ingår samarbete – vill effektivisera sin influencermarknadsföring

Den e-handelsbaserade secondhandplattformen Sellpy ingår samarbete med nylanserade Collabs. Bolaget beskriver sig som “ett Google för influencer marketing”, och syftar till att effektivisera för bolag i deras influencersamarbeten.  

– Vi har under en tid fått möjlighet att testa Collabs plattform och blev snabbt djupt imponerade över systemets intelligens och funktionalitet. Influencer marketing är en viktig del av vår kanalmix och med Collabs plattform kan vi genom en snabb sökning identifiera rätt kreatörer inom vår nisch på bara några sekunder. Detta effektiviserar vårt arbete enormt mycket, säger Alma Riihelä, NordenchefSellpy i en kommentar. 

Samarbetet kommer pågå under ett år, och Sellpy syftar till att använda tekniken för att effektivisera sina influencer marketing-aktiviteter både i Sverige och utomlands. 

Sellpy grundades 2014 av Michael Arnör, Philip Gunnstam och Oskar Nielsen. I dag är H&M huvudägare, och i fjol lanserade bolaget en e-handel som är tillgänglig på 20 europeiska marknader. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Rekordpublik och många affärer gjorda när Ambiente återvände
Bik Bok om stängningarna: ”Butikshyrorna är en av faktorerna”
Omsättningen rasar för XXL
Leksaksbutik plockar ner skylten
Butiker tvingas stänga när barnklädeskedjan ger upp franchisemodell
Modekedja lämnar två gallerialägen
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.111