23948sdkhjf

Nya cookieregler – marknadsförarna tvingas tänka om

I framtiden kan konsumenterna få mer makt över sin data, och retailbolag kan behöva tänka om i sin marknadsföring.
Just nu förbereds en uppdatering i EU-reglerna kring Digital Services Act, Digital Market Act och e-privacy, som kan komma att påverka hur retailbolag marknadsför sig mot konsumenterna. Reglerna ska vara klubbade senast 2023, och förväntas inte vara gällande innan 2024.

Hur bolag får använda sig av konsumenters eller webbplatsanvändares data har ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Facket kritiserar Dollarstores arbetsmiljö
MQ Marqets Ingvar Larsson om resultatet: ”Vi har hittat vår position”
MQ Marqet når över miljarden
Här väntar ny sportsatsning om 900 kvadratmeter
Utmanande kvartal för BHG – redovisar förlust
H&M planerar minska med 100 butiker netto
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.113