23948sdkhjf

Lyko blir delägare i hårvårdsmärke

Lyko går in som ägare i Biolap-20.

Lyko fortsätter sin förvärvsturné och har förvärvat 10 procent av Eyracure, som är bolaget bakom Biolap-20.  

Biolap-20 är en hårvårdsinnovation som består av en uv-borste och en molekylblandning, som syftar till att reparera skadat hår.  

Eyracure grundades av biomedicinforskarna Ranjithkumar Ravichandran, Petter Sivlér och Mårten Skog 2018. 

– Eyracure är en unik svensk innovation inom en väldigt attraktiv produktkategori. Ranjith och Petter har forskat fram en imponerande produkt, där vi ser stora möjligheter att expandera deras försäljning via vårt ekosystem. Det finns bara ett fåtal andra produkter som skapar en långvarig lagning av håret och i de flesta fall används ett syntetiskt material som lägger sig som en hinna på håret. Eyracure är helt organiskt och har tillverkningen i Sverige, säger Rickard Lyko, vd på Lyko i en kommentar.  

Under de senaste månaderna har skönhetsaktören utökat sin förvärvsportfölj med varumärken som Rebecca Stella Beauty, Acasia Skincare och Love’n Layer.  

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Facket kritiserar Dollarstores arbetsmiljö
MQ Marqets Ingvar Larsson om resultatet: ”Vi har hittat vår position”
MQ Marqet når över miljarden
Här väntar ny sportsatsning om 900 kvadratmeter
Utmanande kvartal för BHG – redovisar förlust
H&M planerar minska med 100 butiker netto
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.096