23948sdkhjf

Från Lloyds Apotek till Kungsängen

Kungsängen har rekryterat Annelie Söderberg till rollen som ny marknads- och kommunikationschef.

– En viktig kugge i att expandera och skapa grund för våra ambitiösa tillväxtmål är att vi bygger en stark organisation med nyckelexpertis från olika områden. Vi välkomnar nu Annelie Söderberg och ser framemot att ta del av hennes gedigna erfarenhet. Hennes insikter, erfarenhet och expertis från tidigare uppdrag passar mycket bra till den resa vi påbörjat, säger Marcus von Greyerz, vd på Kungsängen.

Annelie Söderberg kommer närmast från en liknande roll hos på Lloyds Apotek och har även ett förflutet som marknadschef och varumärkesansvarig hos bland andra Renault och Marbodal och har arbetat med både e-handel och fysiska butiker tidigare.

– Kungsängen har en ambition och ett driv som jag lockas av. Kungsängen är redan idag ett starkt varumärke, med stort kundfokus och en hållbar värdekedja. Genom dessa grundförutsättningar, ser jag stor potential att ytterligare förstärka varumärket, skapa ökad preferens och nå nya målgrupper. Till denna roll tar jag med mig min erfarenhet av att skapa konsumentengagemang, och förstärka varumärkespositioner, och jag ser fram emot att ta mig an denna möjlighet tillsammans med mina kollegor på KungSängen, säger Annelie Söderberg tillträdande marknads- och kommunikationschef.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Nordby över fyra miljarder igen – siktar på rekord 2023
Tackar för sig efter 55 år
Rekordår för outletområde
Han är först ut när Tempo pilottestar hybridlösning
Mode och inredning till Väla
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.111