23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M minskar försäljningen

Nedåt i årets tredje kvartal för klädjätten.

H&M-gruppens preliminära försäljning i lokala valutor sjönk med 4 procent under det tredje kvartalet, juni till augusti, i det brutna räkenskapsåret 2021/2022, jämfört med motsvarande kvartal året före då försäljningstillväxten var 14 procent. 

Försäljningssiffran är beräknad exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.

Enligt Infront hade analytikerna i genomsnitt räknat med att försäljningen skulle minska med 2,3 procent. 

– Det tredje kvartalet började svagt i likhet med branschen på många av bolagets stora marknader. Försäljningen förbättrades sekventiellt under kvartalet och höstkollektionerna har startat bättre än föregående år, skriver H&M i en kommentar. 

Försäljningen exklusive moms uppgår preliminärt till 57 450 miljoner kronor (55 585).

Totalt antal butiker per den sista augusti uppgick till 4 664 jämfört med 4 856 vid samma tidpunkt året före. 

Rapporten för tredje kvartalet släpps 29 september.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094