23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ska bygga upp Lykos kännedom i Finland

Lyko drar upp tempot i Finland och tittar även på möjligheterna att öppna fysisk butik.

Ida Berg har rekryterats till posten som marknadschef hos Lyko i Finland.

– Med Ida Berg Kivi växlar vi nu upp för att ta ännu större plats i Finland. Vi vet att vi snabbt kan bygga en stark varumärkeskännedom som vi gjort i Sverige och Norge, där vi blivit en av de största skönhetsaktörerna. Nu fokuserar vi på Finland och ser i våra varumärkesmätningar att vi lyckats drivit upp varumärket till en ny nivå, allt indikerar att vår modell fungerar även här, säger Kalle Eliason, CMO.

Ida Berg kommer närmast från L’Oréal i Finland där hon arbetat med marknadsföring och e-handel, med varumärken som Maybelline, Garnier, NYX Professional Makeup, Lancôme och Biotherm.

Lyko har, med butiker för Make Up Store inräknade, ett 30-tal  butiker i Sverige och tre butiker i Norge och hittills finns webbutik i Finland. Nu letar aktören läge för att öppna fysisk butik även i Finland.

– I Sverige och Norge är vi en stor omnikanal spelare med flera butiker och vi hoppas hitta ett bra länge för en etablering även i Finland, säger Kalle Eliason i en kommentar.

På nytt jobb Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.073