23948sdkhjf

Ska bygga upp Lykos kännedom i Finland

Lyko drar upp tempot i Finland och tittar även på möjligheterna att öppna fysisk butik.

Ida Berg har rekryterats till posten som marknadschef hos Lyko i Finland.

– Med Ida Berg Kivi växlar vi nu upp för att ta ännu större plats i Finland. Vi vet att vi snabbt kan bygga en stark varumärkeskännedom som vi gjort i Sverige och Norge, där vi blivit en av de största skönhetsaktörerna. Nu fokuserar vi på Finland och ser i våra varumärkesmätningar att vi lyckats drivit upp varumärket till en ny nivå, allt indikerar att vår modell fungerar även här, säger Kalle Eliason, CMO.

Ida Berg kommer närmast från L’Oréal i Finland där hon arbetat med marknadsföring och e-handel, med varumärken som Maybelline, Garnier, NYX Professional Makeup, Lancôme och Biotherm.

Lyko har, med butiker för Make Up Store inräknade, ett 30-tal  butiker i Sverige och tre butiker i Norge och hittills finns webbutik i Finland. Nu letar aktören läge för att öppna fysisk butik även i Finland.

– I Sverige och Norge är vi en stor omnikanal spelare med flera butiker och vi hoppas hitta ett bra länge för en etablering även i Finland, säger Kalle Eliason i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Nordby över fyra miljarder igen – siktar på rekord 2023
Tackar för sig efter 55 år
Rekordår för outletområde
Han är först ut när Tempo pilottestar hybridlösning
Mode och inredning till Väla
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.14