23948sdkhjf

Går till Meds

Nätapoteket har rekryterat Nicklas Krus som kliver in i rollen som head of performance hos nätapoteket Meds.

– Vi investerar i vårt långsiktiga mål att bli ett lönsamt miljardbolag. Nicklas Krus kommer att ansvara för att se till att vi gör det så effektivt och systematiskt som möjligt. Det här är kunskap och erfarenhet vi ser fram emot att ha inhouse, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.

Nicklas Krus beskrivs ha över tio års erfarenhet från digital marknadsföring och kommer senast från Pineberry där han var partner. Under sin tid där ansvarade han för både Paid Social och SEM, search engine marketing.

– Jag har följt MEDS länge och det känns riktigt bra att ansluta. Det är en spännande tid att kliva in i bolaget och jag ser fram emot att få bidra till MEDS resa framöver, säger Nicklas Krus.

Nicklas Krus tllträdde posten i september.

Förra månaden välkomnade nätapoteket även Sofia Söderqvist till rollen som chief commercial officer, ochSener Özel, som kliver in i rollen som lager- och logistikchef. Detta i samband med att aktören också lanserat en helt ny e-handelsplattform.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Cerveras vd om närmaste framtiden: ”2022 var ett tufft uppvaknande”
Svensk Handel: Orimliga hyresökningar slår mot redan hårt prövad bransch
Krisande Rizzo lever vidare
Dollarstore byter upp sig i Lycksele
Vasakronan värvar från AMF Fastigheter
Alibabas Tmall-chef: ”Finns inget liknande i västvärlden”
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094