23948sdkhjf

Bubbleroom expanderar – planerar egna webbshoppar

Redan i början av året kommunicerade e-handelsbolaget sina expansionsplaner i Europa via Zalandos plattform. Något försenat rullar nu Bubbleroom ut sina produkter på de franska och belgiska marknaderna. Anledningen till förseningen är bolagets flytt till ett nytt lager som skedde i somras.  

Bubbleroom tar sikte på ytterligare marknader i Europa, alltjämt via Zalandos marknadsplats, under hösten och vintern. Närmast på tur står Polen, Italien, Norge och Finland. Därefter kommer fler länder att adderas. 

Den långsiktiga planen är att försäljningen ska växa genom den egna e-handeln.

När bolaget nått en högre mognadsgrad på Zalando-plattformen, kommer bolaget att följa upp med en expansion av egna Bubbleroom webbshoppar i Europa, skriver bolaget i ett pressmeddelande. 

Bubbleroom har renodlat sin affärsmodell sedan början av året. Bolaget var tidigare återförsäljare av externa varumärken och sålde även sina egna varumärken till återförsäljare. Numera är fokuset endast på egna varumärkena som säljs via den egna webbshoppen och Zalandos marknadsplats. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Cerveras vd om närmaste framtiden: ”2022 var ett tufft uppvaknande”
Svensk Handel: Orimliga hyresökningar slår mot redan hårt prövad bransch
Krisande Rizzo lever vidare
Dollarstore byter upp sig i Lycksele
Vasakronan värvar från AMF Fastigheter
Alibabas Tmall-chef: ”Finns inget liknande i västvärlden”
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109