23948sdkhjf

Många aktörer men samordning saknas för leveransboxar

Per Ljungberg, vd på Svensk Digital Handel: ”Stekhet bransch som inte riktigt hittat formen”.
Fler och fler leveransboxar från olika bolag har under de senaste åren placerats ut i butiker, köpcenter och utomhus. Många olika aktörer tävlar om marknaden, och i huvudsak finns två olika riktningar: Antingen är skåpen ett substitut för ett postombud, eller så ersätter det hemleverans.  

– Oavsett vilken nisch som bolagen väljer, måste...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Cerveras vd om närmaste framtiden: ”2022 var ett tufft uppvaknande”
Svensk Handel: Orimliga hyresökningar slår mot redan hårt prövad bransch
Krisande Rizzo lever vidare
Dollarstore byter upp sig i Lycksele
Vasakronan värvar från AMF Fastigheter
Alibabas Tmall-chef: ”Finns inget liknande i västvärlden”
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093