23948sdkhjf

Afound lanserat i Finland

H&M-gruppens numera helt digitala marknadsplats Afound har lanserats i ytterligare ett grannland.

Efter lanseringen i Danmark och Norge i början av 2022 har Afound även lanserats med en digital marknadsplats i Finland.

– Efter en lyckad lansering i Danmark och Norge är vi glada över att nu även kunna erbjuda våra nya finska kunder möjligheten att fynda mode, beauty och inredning från H&M-gruppens och våra externa partners varumärken, säger Håkan Henriksson, vd Afound i en kommentar.

Afound lanserades i Sverige i juni 2018, följt av Nederländerna, Tyskland, Österrike, Danmark och Norge. Från att till en början lanserats även med fysiska butiker togs beslutet redan efter ett drygt år, hösten 2019, att konceptet skulle bli mer digitalt och i fjol höst kom beskedet  att de fysiska butikerna helt skulle stläggas ned.

På den finska marknadsplatsen ska ett sortiment av kläder och inredning från H&M-gruppens egna varumärken som H&M, H&M Home, Arket, Cos, Monki, Weekday och & Other Stories erbjudas tillsammans med välkända externa varumärken inom smink, hudvård och doft, heter det vidare i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Clas Ohlson minskar personalstyrkan med 85 tjänster
2022 – Året då nostalgin flödade
Ica lanserar hårt besparingsprogram – 200 tjänster ska bort
XL-Byggs nya flaggskepp i Jönköping klar för start
Nu satsar Lyko fysiskt i Finland – här öppnar första butiken
Efter guldruschen – Zoo.se vill vara snabbfotad
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093