23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fysiska butiker del av Didriksons expansion

Jackvarumärket utvecklar marknaden i Europa med nya butiksytor, e-handel, lager och retailkoncept.

Det går framåt för svenska Didrikssons som vill satsa på sin största marknad Europa med nya lösningar för expansion.

I Tyskland, bolagets största marknad, ska ett nytt automatiserat och specialiserat lagercenter förse kunderna med allt snabbare leveranser för plattform och e-handel som blivit allt viktigare för företaget.

Didriksons e-handel är nu tillgänglig på 20 marknader, varav den senaste är Danmark som öppnade i augusti.

Företaget uppger även att de investerar i att stärka sin varumärkeskännedom genom expansion av egna fysiska butiker, pop up-butiker och shop-in-shops runtom i Europa. Bland de senaste satsningarna märks butiksytor för outdoorkollektioner i Alewalds på Kungsgatan i Stockholm och Sportsmagasinet i Oslo.

– Den fysiska närvaron och kundupplevelsen är viktigare än någonsin. Därför har vi också investerat i ett helt nytt retailkoncept för att förstärka upplevelsen i våra outletbutiker. I början av oktober slog vi upp dörrarna till vår första fysiska butik någonsin på den norska marknaden vilket blev en succéöppning i Norges största outletcenter, Oslo Fashion Outlet, säger Fredrik Kron, retailchef på Didriksons.

Tidigare i somras nyöppnade även butiken på Hede Fashion Outlet i Göteborg som renoverats med det nya konceptet. Under 2023 presenteras konceptet även på Stockholm Quality Outlet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14