23948sdkhjf

Mobiloperatören vill experimentera fram nytt butikskoncept

I veckan öppnar Telenor en helt ny konceptbutik i Skärholmen. Målet är att få fler intresserade att besöka butikerna.

Butiken ligger på samma ställe som Telenors tidigare butik men besökaren kommer att möta både helt ny inredning och ett helt nytt sortiment.

Med den nya experimentbutiken vill Telenor vara ännu mer lyhörd och flexibel för att möta kundernas behov, men också väcka intresse och öka antalet besök.

Ytorna för hårdvara kommer att få mer utrymme och det kommer även att finnas en aktivitets- och säsongsyta som är i ständig förändring. På så sätt vill Telenor skapa möjligheter att göra plats för nya produkter som passar i kundernas liv.

De produkter som får bra gehör kan sedan dyka upp i fler butiker.

– Det kommer att finnas erbjudanden som endast är tillgängliga här. Detta för att vi vill utvärdera vad som är relevant för kunderna, innan vi lanserar i stor skala. Samtidigt som kunderna ska känna igen sig i Telenormaneret har vi möjlighet att göra om den här butiken efter behov. Vi satsar stort på medarbetarna i butiken, med bland annat utbildningar. Det här är ett strategiskt viktigt grepp för oss och det ska bli spännande att följa utvecklingen tillsammans med butiksmedarbetarna, säger Magnus Stääv, ansvarig för Telenors säljkanaler.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Kjell & Company öppnar, stänger och flyttar
Babybranschen i kris – nu även Bonti i rekonstruktion
”Staten måste säkra butikernas hantering av kontanter”
Apotea: ”Anpassa transportförpackningar till e-handeln”
Samarbete och pandemi islossning för snabbväxande skokedja
Återbrukspionjär storsatsar i Malmö
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11