23948sdkhjf

Ilva visar svarta siffror – vill fördubbla antalet butiker

För andra året i rad når möbelkedjan Ilva en omsättning på drygt 2,5 miljarder kronor i ”kolsvarta siffror”.

Ebitresultatet landade under räkenskapsåret på cirka 1,3 miljarder kronor och onlineförsäljningen utgjorde 14 procent av omsättningen.

– Efter ett år med stigande osäkerhet hos konsumenterna är vi väldigt nöjda med vårt resultat. Att vi trots allt har lyckats med att fasthålla vår omsättningsnivå beror i högsta grad på våra dedikerade medarbetare som har varit otroligt skickliga på att exekvera vår strategi, säger Ilvas nye vd Martin Hallund som tillträdde i september.

Trots en fortsatt osäker marknad fasthåller Ilva strategin om tillväxt. Förutom två nya butiker i Danmark är det också fokus på kedjans expansion i Sverige. Med den redan existerande butiken i Malmö är företaget nu uppe på fyra svenska butiker. Målet uppges vara att fördubbla det antalet under det kommande räkenskapsåret.

– Vi håller fast i vår planerade expansion i Sverige och har i det senaste räkenskapsåret öppnat tre nya svenska butiker i Kristianstad, Halmstad och Helsingborg, berättar Martin Hallund.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Kvinnliga detaljhandlare i fokus i ny forskning
Ska ha Netonnets kundkommunikation i fokus
Kliver av vd-posten hos e-handlaren efter tre år
Dramatisk konkursökning i handeln
Fristående kedja blir ny medlem hos Bolist
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094