23948sdkhjf

Clas Ohlson: ”Intresset för hemmafix ökar”

Clas Ohlsons rapport för tredje kvartalet visar att försäljningen ökat med 5 procent till 772 miljoner kronor jämfört med samma period ifjol.

Den organiska försäljningen ökade också med 2 procent och försäljningen på e-handeln rakade i höjden med 20 procent till 91 miljoner kronor.

I Finland, ett region som är relativt ny för Clas Ohlson, ökade försäljningen med 9 procent.

Under kvartalet har detaljhandelskedjan stängt fyra butiker. Nu omfattar det totala butiksbeståndet 224 butiker.

Vi har lagt stor vikt vid att löpande anpassa vårt erbjudande och marknadsföring i det rådande marknadsklimatet där kunderna handlar alltmer behovsstyrt. Vi ser även att kunderna i större utsträckning väljer att noggrant planera sina inköp och många söker sig till reor och kampanjerbjudanden, säger Kristofer Tonström, vd och koncernchef i en kommentar.

Lösningar för att spara energi och pengar uppges vara storsäljarna.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Clas Ohlson minskar personalstyrkan med 85 tjänster
2022 – Året då nostalgin flödade
Ica lanserar hårt besparingsprogram – 200 tjänster ska bort
XL-Byggs nya flaggskepp i Jönköping klar för start
Nu satsar Lyko fysiskt i Finland – här öppnar första butiken
Efter guldruschen – Zoo.se vill vara snabbfotad
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.359