23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Novemberjippot gav mersmak: ”Shoppingjätte vill bli mer digifysisk”

Som många av sina hyresgäster lever Westfield Mall of Scandinavia i Solna ut sina digifysiska drömmar med nya smarta verktyg och event. Liveshoppingarrangemanget i november blev ett första test på hur framtidens näthandel kan komma att se ut.

Arrangemanget, som blev en blandning av nyhetsinslag, underhållning och tävlingar drog en blandad publik som fick se kändisar som Theoz och Keyyo live. Catarina Johansson Tosic, marknadschef på Unibail-Rodamco-Westfield, är nöjd med arrangemanget som kommer att följas av fler. 

I den nya setupen har vi investerat i den senaste tekniken för livesändningar där man kan handla direkt i sändning, interagera och få svar på sina frågor – direkt av oss och de som medverkar. Vi har nu även möjlighet att sända i flertalet kanaler simultant samt låta kunderna titta live eller i efterhand, allt eftersom vad som passar dem bäst, säger Catarina Johansson Tosic.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.101