23948sdkhjf

Kicks investerar i sin fygitala handel

Inför julhandeln lanserar skönhetskedjan Kicks ännu ett digitalt säljverktyg som ska stödja butikspersonalen med personaliserad rådgivning i butik.

Kicks satsar på sin fygitala handel och sedan en tid erbjuder Kicks butiker AI-driven hudvårdsanalys, digitala makeuprekommendationer och virtuell ”try on”.

Inför julhandeln introduceras nästa satsning som går i linje med bolagets omnikanalsstrategi för en sömlös kundresa mellan e-handel och fysiska butiker.

Säljverktyget DiSA är en app som ska stötta butikspersonalen med kundinsikter och personaliserade datadrivna rekommendationer med hjälp av egenutvecklad rekommendationsmotor som är baserad på machine learning.

Genom att logga in en klubbmedlem i DiSA får skönhetsexperterna snabbt en överblick över kundens tidigare köp och personliga erbjudanden, vilket innebär att de enkelt kan ge en personlig och skräddarsydd rådgivning. Det fungerar även som stöd och läroverktyg för nyanställda att navigera och få fram information om produkter i Kicks sortiment.

– Med stöd av det nya säljverktyget kan vi erbjuda våra kunder en ännu mer personlig, relevant och engagerande köpupplevelse. Vi har redan sett väldigt fina resultat för de kundresor som stöttas av verktyget, både när det gäller kundnöjdhet och försäljnings-KPI:er, till exempel snittkvitto och konvertering, säger Freddy Sobin, vd för Kicks Group.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111