23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

De vässar sina fygitala verktyg – spär på snittkvittot

Först kom multikanal som blev omnikanal och för att uppfattas som superdigital satsade handlarna på elektroniska betallösningar och digital marknadsföring i butikerna. Nu växer fygital som på allvar flätar samman fysiskt och digitalt i handeln.

Den stora amerikanska varuhuskedjan Macy’s går all in på utvalda möbelavdelningar i sina varuhus. Med hjälp av 3D- och mobil AR-teknik (Augmented Reality) kan kunden virtuellt testa möbler, färgsättning och olika möbleringar i sitt eget hem före inköpet.

Kunden knappar själv in rummets dimension med detaljer och testar själv olika lösningar. Den virtuella AR-resan startar alltså redan i Macy’s app.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|