23948sdkhjf

De vässar sina fygitala verktyg – spär på snittkvittot

Först kom multikanal som blev omnikanal och för att uppfattas som superdigital satsade handlarna på elektroniska betallösningar och digital marknadsföring i butikerna. Nu växer fygital som på allvar flätar samman fysiskt och digitalt i handeln.
Den stora amerikanska varuhuskedjan Macy’s går all in på utvalda möbelavdelningar i sina varuhus. Med hjälp av 3D- och mobil AR-teknik (Augmented Reality) kan kunden virtuellt testa möbler, färgsättning och olika möbleringar i sitt eget hem före inköpet.

Kunden knappar själv in rummets dimension med detaljer och testar själv olika lösningar. Den v...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Kjell & Company öppnar, stänger och flyttar
Babybranschen i kris – nu även Bonti i rekonstruktion
”Staten måste säkra butikernas hantering av kontanter”
Apotea: ”Anpassa transportförpackningar till e-handeln”
Samarbete och pandemi islossning för snabbväxande skokedja
Återbrukspionjär storsatsar i Malmö
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125