23948sdkhjf

Digitala lösningar gör QR-koden het igen

Med ökad användning av digitala lösningar har en nygammal favorit vaknat till liv igen. Intresset för QR-koder växer snabbt i handeln.
QR-koden, från engelskans quick response, utvecklades i Japan i början av 1990-talet. När den på allvar började användas i Sverige för drygt 10 år sedan hade den en ganska statisk funktion; skanningen gjordes med hjälp av en speciell app och koden ledde ofta till en statisk hemsida.

QR-specialisten MyQR i Hultsfred har följt utvecklingen sedan 201...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Cerveras vd om närmaste framtiden: ”2022 var ett tufft uppvaknande”
Svensk Handel: Orimliga hyresökningar slår mot redan hårt prövad bransch
Krisande Rizzo lever vidare
Dollarstore byter upp sig i Lycksele
Vasakronan värvar från AMF Fastigheter
Alibabas Tmall-chef: ”Finns inget liknande i västvärlden”
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.079