23948sdkhjf

Alibabas Tmall-chef: ”Finns inget liknande i västvärlden”

Renskalad skandinavisk design är attraktivt på den stora kinesiska marknaden och alltfler svenska varumärken etablerar sig på den växande marknadsplatsen Tmall. Men ingen gräver guld om man inte gjort hemläxan först, säger Mei Chen, Tmalls chef för mode- och lyxprodukter i Storbritannien, USA och norra Europa i en stor intervju med Dagens Handel.
Den öppna B2C-plattformen, som tidigare kallades Taobao Mall, lanserades 2008 och ingår i Alibabas snabbt växande produktportfölj. Plattformen har många kategorier där fashion är störst följt av kosmetika. I spåren av covid är babyprodukter, heminredning och möbler nu starkt växande produktsegment.
– Det finns inget liknande i västvärlden, säger Me...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Nordby över fyra miljarder igen – siktar på rekord 2023
Mode och inredning till Väla
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Nu satsar entreprenören bakom digitalt optikkoncept på butiker
Apotekets e-handelsförsäljning minskar – investeringar tyngde resultatet under fjärde kvartalet
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094