23948sdkhjf

Dogman skiftar namn

Den expansiva husdjurskedjan har öppnat butiker i rask takt i Sverige, Norge och Finland sedan 2017. Därtill finns en nyöppnad filial i Spanien.  

Namnbytet, som egentligen handlar mer om skifte av tillägg och förändring av logotyp, innebär att Dogman blir Dogman Group och butikerna lämnar Dogman.com till fördel för Dogman and friends. 

Detta för att tydliggöra att kedjan inte bara säljer produkter under eget namn.
– Namnbytet är ett sätt att visa på att Dogman and Friends är så mycket mer än en djurbutik för hundar och som dessutom säljer mer än Dogmans egna produkter. Butikerna erbjuder fler varor och tjänster samt andra stora och välkända varumärken inom husdjur och det vill vi lyfta fram, säger Anton Andersson, retaildirektör på Dogman Group.

För att spegla att aktören vänder sig till fler djurslag än hundar har även den grafiska profilen fått tillägg av fler djur i logotypen.
– Vi insåg på ett tidigt stadium att dogman.com på de fysiska butikerna inte var optimalt. Lösningen med Dogman and Friends känns helt rätt och skapar utrymme för en mycket tydligare och mer kraftfull kommunikation, säger Magnus Palmér, marknadschef på Dogman Group.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Matas om intåget i Sverige: ”Vi vill vara en del av tillväxten digitalt”
Minskad efterfrågan pressar Footway
Elgiganten värvar från Plantagen
Vila återöppnar
Fortsatt ökning av konkurser i detaljhandeln
Svensk Handel om de rekordhöga lönekraven
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11