23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Rekordår för outletområde

Lovar utvidgat utbud och fler varumärken under året. 

Hede Fashion Outlet i Kungsbacka uppger att 2022 blev outletaktörens bästa år hittills omsättningsmässigt sedan starten för 22 år sedan.  Omsättningen steg med 2 procent jämfört med det tidigare rekordåret 2021 och därtill noteras en ökning med 13 procent jämfört med 2019.

– Vi är mycket stolta över att vi har slagit ett nytt rekord 2022, speciellt då vi efter covid-19 mötte nya utmaningar så som kraftigt stigande inflation, ökade lånekostnader och skenande energipriser. Det innebar att vi fick tänka om och tänka nytt för att attrahera våra kunder i tuffare tider. 2021 var dessutom ett rekordår, där vi ökade vårt tidigare rekord från året innan med hela 19 procent i omsättning, säger Per Wallentin, Nordic Business Director för VIA Outlets.

Vidare uppger aktören att innevarande år inletts väl och att omsättningen i januari ökade med 3 procent jämfört med motsvarande månad i fjol. 

– Att göra företagets bästa januari-resultat någonsin i en av de bistraste tiderna i svensk historia på över 30 år, visar att vårt koncept och det vi erbjuder våra kunder är starkt. Vi ser en generell trend att outlets står stadigt i oroliga tider. Med mindre i plånboken vill konsumenter ha mer valuta för pengarna, och då blir vårt erbjudande – starka varumärken till ett lägre pris – särskilt attraktivt, säger  Per Wallentin vidare.

Hede fashion Outlet ingår sedan 2014 i VIA Outlets som i dag driver elva outlets i totalt nio europeiska länder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078