23948sdkhjf

Två nya länder för Bubbleroom

E-handlaren fortsätter expansionsresan i Europa.

Under 2021 lanserade Bubbleroom sin expansionsplan i samarbete med Zalandos plattform. Efter Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien, Spanien och Polen har turen kommit till Österrike och Tjeckien.

– Vi är glada att kunna erbjuda vårt sortiment och vårt varumärke till ännu fler kunder utanför Norden, säger vd Ville Kangasmuukko Nordström, i en kommentar.   

Sverige, Danmark och Finland har länge varit Bubblerooms kärnmarknad. Kompanjonskapet med Zalando möjliggör att för en liten investering nå ut betydligt bredare. Därtill får Bubbleroom tillgång till värdefulla data kring efterfrågan och kundpreferenser.

Över tid planerar bolaget att lansera egna lokala webbshopar i Europa. Under året ska Bubblerooms systemplattform moderniseras för att säkra den kommande satsningen, vilket Dagens Handel tidigare kommunicerat.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Onlinehandel – här är listan på vilka län som näthandlar mest
Blank the Hub öppnar i Helsingborgs centrum
Fortsatt ombyggnad i kulturminnesklassat shoppingcentrum
Kliver in hos Meds
Uppstickare drar igång egen e-handel för hudvård
Får ansvar för utvecklingsarbete och it-drift hos apotekskedjan
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094