23948sdkhjf

Teknikmagasinet ska signalera glädje

I början av februari sjösatte Teknikmagasinet en uppdaterad e-handel. Samtidigt lanserades en ny grafisk profil.

Det fanns ett behov av att förtydliga Teknikmagasinet som en destination för begagnade enheter, mobilreparationer och andra tekniska livsstilsprodukter, kommenterar Sema Schmidt, kommersiell chef och e-handelschef för Teknikmagasinet, den nya grafiska profilen.

Målet är att färger, typsnitt, bilder och tonalitet ska signalera glädje och modernitet.

Viktigt i det kreativa arbetet har varit att behålla Teknikmagasinets kärna - att skapa glädje genom teknik, vilket bolaget gjort sedan 1989. I och med förändringarna som gjorts hoppas vi kunna accelerera försäljningen av begagnade enheter, genom smidigare kundresor och mer inspirerande innehåll.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Motonets nästa jättevaruhus till Örebro – ”Ett toppenläge”
Försäljningen tillbaka på 2018 års nivåer
Nordic Nest Group värvar varumärkesstrateg
Hit flyttar Urban Outfitters
Ny butik på Tjörröd – ”En av Elons största”
Babykrisen lämnar ett tomrum: ”Vi följer utvecklingen noga”
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093