23948sdkhjf

Kosttillskottbolag: ”2022 ett otillfredsställande år"

New Nordic Healthbrand, som utvecklar och marknadsför kosttillskott och naturläkemedel hade en nettoomsättning på 112 miljoner kronor under fjärde kvartalet 2022, en minskning med 11,3 procent i lokala valutor och 5 procent totalt jämfört med motsvarande period i fjol. Bruttomarginalen uppgick till 62,5 procent (64,9) och ebitda-resultatet låg på -6,0 miljoner kronor (-4,0).

– 2022 har varit ett otillfredsställande år med många utmaningar och höga kostnader av extraordinär karaktär. Omsättningen har minskat med 5 procent och vi gick ut med en förlust för året, kommenterar vd Karl Kristian Bergman Jensen som vidare skriver att bolaget för 2023 planerar både tillväxt och vinst på koncernnivå.

Vd:n skriver vidare att bolaget förväntar sig tillväxt i försäljning och positivt resultat i USA igen 2023 och New Nordic Healthbrand "ser en stor potential i USA på lång sikt".

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Onlinehandel – här är listan på vilka län som näthandlar mest
Blank the Hub öppnar i Helsingborgs centrum
Fortsatt ombyggnad i kulturminnesklassat shoppingcentrum
Kliver in hos Meds
Uppstickare drar igång egen e-handel för hudvård
Får ansvar för utvecklingsarbete och it-drift hos apotekskedjan
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078