23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Svenskt par klarar 24 timmar i vildmarken – med prylar från Temu

Innehållet i den här artikeln är sponsrat av youtube.com/@Tomasochmalin

Temu utrustar svenskt par för 24-timmars YOLO-äventyr i vildmarken

I en tallskog strax utanför Stockholm byttes stadsbrus ut mot fågelkvitter och sprakande eld. Detta var inte en vanlig svensk campingresa. Här inledde paret Tomas Lundberg och Malin Johansson sin senaste challange – att överleva 24 timmar i naturen, utrustade enbart med friluftsprylar från Temu.

Den stockholmsbaserade duon med över 600 000 följare i sociala medier, med en gemensam filosofi: “livet är för kort för att spela säkert”. Den här gången ville Tomas och Malin utmana en vanlig uppfattning: att camping i vildmarken kräver dyr och avancerad utrustning. Deras upplevelse visade motsatsen. Varenda pryl de använde kom från Temu, och bevisade att man kan få en äkta friluftsupplevelse med proffs känsla – utan att spräcka budgeten. Genom utmaningen ville de inspirera sina följare att våga tänka mer “YOLO”. När livet börjar kännas tungt av måsten och rutiner – varför inte byta ut det mot fågelsång och frisk luft, om så bara för 24 timmar?

De valde en stillsam glänta djupt inne i skogen, omgiven av höga träd – en fridfull tillflyktsplats och en perfekt scen för deras vilda experiment. Första steget var att sätta upp skyddet: ett Quick Setup Outdoor Tent från Temu. Eftersom det var ett popup-tält tog det mindre än en minut att resa det. Paret blev förvånade över hur smidigt det vecklade ut sig – nästan som om det var idiotsäkert att sätta upp.

Nästa steg var elden. Med hjälp av Temus portabla eldstartarkit fick de känna på den urmänskliga känslan av att göra upp eld från grunden – utan att behöva gnugga pinnar i timmar. När mörkret föll glödde deras lägereld starkt och spred ett varmt sken över det provisoriska utomhusköket. På menyn: grillad korv, bröd, marshmallows – och skratt som ekade ut i skogen.

Temu lanserades först i USA 2022. I maj 2023 Kom den direkt-från-fabrik baserade nätplattformen till Sverige och har snabbt blivit populär bland svenska konsumenter. Nyligen öppnades plattformen även för svenska säljare, vilket ger småföretag en kostnadseffektiv väg till miljontals kunder – och bidrar till både jobbtillfällen och lokal ekonomi.

“All utrustning vi använde till utmaningen kostade ungefär 500 dollar totalt,” säger paret. “Det är minst hälften av vad vi annars hade lagt ut. Dessutom har Temu massor av prylar som man inte hittar någon annanstans.”

Det äventyrliga paret är bara ett av många exempel på européer som upptäckt Temu för sitt breda utbud av prisvärda vardagsprodukter. I takt med att priserna stiger i stora delar av Europa, erbjuder Temus lågprisstrategi en välkommen lättnad för hushåll som känner av trycket.

Denna bild bekräftas av en färsk Kantar-undersökning beställd av plattformen. Den visar att 42 procent av svenskarna ser Temus konkurrenskraftiga priser som den största styrkan, och ytterligare 16 procent lyfter fram hur plattformen gör produkter tillgängliga som tidigare känts oöverkomliga.

När nedräkningen började och mörkret sänkte sig över skogen, kröp Tomas och Malin in i sitt tält för att påbörja nattens utmaning. Kylan hindrade dem inte från att njuta av stillheten under stjärnorna. “Dubbelsovsäcken var fantastisk,” sa Malin och log. “Och den isolerade jackan? Höll oss varma hela natten. Det var ärligt talat riktigt bra.” iklädda Temu-utrustning från topp till tå hittade de både värme, komfort – och lite lyx mitt ute i de vilda.

Produkterna från Temu gjorde inte bara upplevelsen möjlig – utan faktiskt också njutbar. Från termokläder som höll dem varma, till campinglampor, köksutrustning och till och med en liten såg för att hugga ved – allt var inköpt på det som blivit en allt-i-ett-marknadsplats. “Vi skämtade hela tiden om att Temu kändes som vår tredje lagmedlem,” skrattade Tomas.

De delade med sig av modet att säga “ja” till livets små äventyr med sina följare Deras äventyr fick snabbt uppmärksamhet, kommentarsfältet fylldes snabbt av reaktioner som: “Nästa gång jag campar ska jag köpa allt från Temu!” och “Jag trodde inte tändaren skulle funka så bra – är riktigt imponerad!”

Men det handlade inte bara om en friluftsupplevelse . Det handlade om närvaro. “Det finns något magiskt med att vara där ute – inga skärmar, inget brus,” sa Malin. “Bara du, din partner och stjärnorna. Det påminner en om vad som verkligen är viktigt.”

Sänd till en kollega

0.031