Om Dagens Handel

Vi är inne i en tid av stora, snabba förändringar. Det handlar om digitalisering, som i handelsvärlden tar sig uttryck som e-handel och nya betalmetoder, mobila köpmönster och individuellt anpassade lojalitetsprogram. Det handlar också om hur vi vill ha vårt framtida samhälle; stadsbild, integration, hållbarhet och resursanvändning.

I en tid när tidsbristen i arbetslivet blir allt mer påtaglig gör vi Dagens Handel till ett enkelt sätt att hålla sig á jour! Vi är också en unik plattform för möten mellan företag som annars inte skulle få tillfälle att komma till tals med varandra.

Dagens Handel görs för kvalificerade läsare som uppskattar oberoende, obunden bevakning av detaljhandeln – såväl på papper som på nätet. Kompletterat med våra event, som exempelvis kunskapsfrukostar och trendföredrag, är Dagens Handel både en inspiratör och ett praktiskt verktyg i det dagliga arbetet för detaljhandelsproffsen.

Dagens Handel bevakar med djup och bredd handeln från en oberoende position. Den oberoende positionen är en garant för kvalitet i såväl journalistik som i mötesverksamhet.

Dagens Handel rapporterar kring retail i många olika format. På nätet ges dagliga nyheter på dagenshandel.se, med cirka 10 000 unika veckobesök. Nyhetsbrevet utkommer varje vardag till runt 17 000 prenumeranter. Själva tidningen kommer ut, både som papperstidning och e-tidning, med 10 nummer under 2017. Dagens Handel arrangerar också seminarier och konferenser, bland annat frukostseminarier och heldagskonferensen Dagens Handel Retail Forum i Stockholm och Göteborg.

Ylva Åkesson
Chefredaktör Dagens Handel

Sänd till en kollega

0.034