Om Dagens Handel

I en tid när tidsbristen i arbetslivet blir allt mer påtaglig är Dagens Handel ett enkelt sätt att hålla sig uppdaterad om vad som händer i retailbranschen. Dagens Handel görs för kvalificerade läsare som uppskattar oberoende, obunden bevakning av detaljhandeln – såväl på papper som på nätet. Kompletterat med våra event är Dagens Handel både en inspiratör och ett praktiskt verktyg i det dagliga arbetet för detaljhandelsproffsen.
Dagens Handel bevakar med djup och bredd. Den oberoende positionen är en garant för kvalitet i såväl journalistik som i mötesverksamhet.
Rapporteringen sker i många olika format. Dagens Handel växer snabbt på nätet och levererar dagliga branschnyheter till cirka 20 000 unika användare per vecka. Nyhetsbrevet utkommer tre gånger i veckan till över 18 000 prenumeranter. Tidningen ges ut, både som papperstidning och e-tidning, med 4 nummer per år. Dagens Handel är också en unik plattform för möten mellan företag eftersom vi också arrangerar seminarier och konferenser, som till exempel Retaildagen.
Mona Johansson
Chefredaktör Dagens Handel