Om Dagens Handel
Vi befinner oss mitt i en tid av stora, snabba förändringar. Det handlar om digitaliseringen, som inom detaljhandeln tar sig uttryck i form av bland annat e-handel, nya betalmetoder, mobila köpmönster och individuellt anpassade och datadrivna lojalitetsprogram. Det handlar också om hur vi tillsammans vill forma vårt framtida samhälle; stadsbild, integration, hållbarhet och resursanvändning.I en tid när tidsbristen i arbetslivet blir allt mer påtaglig är Dagens Handel ett enkelt sätt att hålla sig uppdaterad om vad som händer i retailbranschen. Dagens Handel görs för kvalificerade läsare, de flesta i beslutsfattande positioner, som uppskattar oberoende, obunden bevakning av detaljhandel. Dagens Handels ambition är att vara både en inspiratör och ett praktiskt verktyg i det dagliga arbetet för detaljhandelsproffsen.
Dagens Handel bevakar med djup och bredd. Den oberoende positionen är en garant för kvalitet i såväl journalistik som i mötesverksamhet.
Dagens Handel levererar dagliga branschnyheter till cirka 15 000 unika användare per vecka. Nyhetsbrev skickas fyra gånger i veckan till över 19 000 prenumeranter.
Mona Johansson
chefredaktör Dagens Handel