23948sdkhjf

Om Dagens Handel

Vi är mitt i en tid av stora, snabba förändringar. Det handlar om digitalisering, som i handelsvärlden tar sig uttryck i form av bland annat e-handel, nya betalmetoder, mobila köpmönster och individuellt anpassade och datadrivna lojalitetsprogram. Det handlar också om hur vi vill forma vårt framtida samhälle; stadsbild, integration, hållbarhet och resursanvändning.

I en tid när tidsbristen i arbetslivet blir allt mer påtaglig är Dagens Handel ett enkelt sätt att hålla sig uppdaterad om vad som händer i retailbranschen. Dagens Handel görs för kvalificerade läsare som uppskattar oberoende, obunden bevakning av detaljhandeln – såväl på papper som på nätet. Kompletterat med våra event är Dagens Handel både en inspiratör och ett praktiskt verktyg i det dagliga arbetet för detaljhandelsproffsen.

Dagens Handel bevakar med djup och bredd. Den oberoende positionen är en garant för kvalitet i såväl journalistik som i mötesverksamhet.

Rapporteringen sker i många olika format. Dagens Handel växer snabbt på nätet och levererar dagliga branschnyheter till cirka 20 000 unika användare per vecka. Nyhetsbrevet utkommer tre gånger i veckan till över 18 000 prenumeranter. Tidningen ges ut, både som papperstidning och e-tidning, med 4 nummer per år. Dagens Handel är också en unik plattform för möten mellan företag eftersom vi också arrangerar seminarier och konferenser, som till exempel Retaildagen.

Mona Johansson
Chefredaktör Dagens Handel

Sänd till en kollega

0.036