23948sdkhjf

Om Dagens Handel

Vi befinner oss mitt i en tid av stora, snabba förändringar. Det handlar om digitaliseringen, som i handelsvärlden tar sig uttryck i form av bland annat e-handel, nya betalmetoder, mobila köpmönster och individuellt anpassade och datadrivna lojalitetsprogram. Det handlar också om hur vi tillsammans vill forma vårt framtida samhälle; stadsbild, integration, hållbarhet och resursanvändning.

I en tid när tidsbristen i arbetslivet blir allt mer påtaglig är Dagens Handel ett enkelt sätt att hålla sig uppdaterad om vad som händer i retailbranschen. Dagens Handel görs för kvalificerade läsare som uppskattar oberoende, obunden bevakning av detaljhandeln – såväl på papper som på nätet. Kompletterat med våra event är Dagens Handel både en inspiratör och ett praktiskt verktyg i det dagliga arbetet för detaljhandelsproffsen.

Dagens Handel bevakar med djup och bredd. Den oberoende positionen är en garant för kvalitet i såväl journalistik som i mötesverksamhet.

Rapporteringen sker i många olika format. Dagens Handel växer snabbt på nätet och levererar dagliga branschnyheter till cirka 30 000 unika användare per vecka. Nyhetsbrev skickas tre gånger i veckan till närmare 19 000 prenumeranter. Tidningen ges också ut, både som papperstidning och e-tidning, med 4 nummer per år. Dagens Handel är även en unik plattform för möten mellan företag och branschpersonligheter eftersom vi också arrangerar seminarier och konferenser, som exempelvis Retaildagen.

Mona Johansson
Chefredaktör Dagens Handel

Sänd till en kollega

0.032