23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Going for Growth in 2023!

RAJA Grupp och lokala marknadsföringsteam träffades vid ett europeiskt seminarium i Chantilly, Frankrike, den 11-12 oktober 2022

Nathalie CHAPUSOT, Managing Director, Marketing & Technologies, samlade marknadscheferna för de olika koncernbolagen för att dela de viktigaste utmaningarna och prioriteringarna för koncernens utveckling och genomföra workshops om 2023 års prioriteringar.

Denna första upplaga av Marketing Days var också ett tillfälle att presentera den nya ledningsgruppen under Nathalies ansvar och deras uppdrag:

Murielle DUCLOUX, Group Product Marketing and Merchandising Director
Franck CHENET, Group Marketing Director
Antoine LAFFOND, Group Digital Factory Director
Patrick GIRAUD-LAGIER, Creative and Media Director

Efter att ha presenterat ambitionen att sammanföra RAJAs markands community kring gemensamma mål, verktyg, samt tvärfunktionella projekt (t.ex. RAJAMARKET) och utbyte av bästa praxis, fortsatte seminariet i workshopformat med temat "Hur man kan motstå och öka försäljningen 2023" .

Benjamin BLOT, coach och agility- och metodreferent på Digital Factory, fokuserade workshoppen på följande utvecklingsområden:

  • Identifiering av nya marknader (vertikal strategi, nya sortiment, etc.)
  • Hantera kundlivscykeln (förvärv, lojalitet, retention, återaktivering) på en allt mer konkurrensutsatt och digitaliserad marknad
  • Ökad kundandel av plånbok och korsförsäljning i en "one-stop shop"-metod
  • Tjänsteutbud som ett medel för differentiering

För att fullborda koncernens globala vision gav Christa FURTER, VD för Viking, en uppdatering om Vikings integration i koncernen. Brigitte THIECK, Group CSR Director, presenterade sedan delarna av koncernens färdplan för hållbar utveckling.

Dessa marknadsföringsdagar, rika på utbyten och laganda, markerar startpunkten för en gemenskap med regelbundna uppdateringar och framtida sammansättning av tematiska arbetsgrupper för att bidra till verksamhetens tillväxt.
 

 

Rajapack AB
Logistikvägen 2
438 70 Landvetter
Göteborgs stad
Sverige
VAT nummer: SE5568762651

Kontaktperson

RC

Sänd till en kollega

0.047