Försäljningsrekord när Apotea firade elva år

En tre dagar lång kampanj för att fira att nätapoteket Apotea fyllt elva år resulterade i försäljningsrekord. Sammanlagt sålde man för närmare 100 miljoner kronor under dessa dagar. Totalt skickades 1,8 miljoner varor under en vecka.
– Det är kul att fira tillsammans med våra kunder. Att fylla på badrumsskåpet är något man behöver göra även i en lågkonjunktur och vi ser kraftiga volymökningar av storsäljare inom egenvård, säger Pär Svärdson, vd på Apotea, i ett pressmeddelande.
När e-handeln i stort fortsatte att backa är apotekshandeln på nätet fortsatt den kategori som går allra starkast, enligt siffror från Postnords undersökning e-barometern. Under de senaste året har kapaciteten vid Apoteas logistikcenter i Morgongåva fördubblats för att kunna hantera en ökning i efterfrågan. I dagsläget har nätapoteket en kapacitet att skicka ut 100 000 paket per dag.
– Vi har satsat mycket på att bygga ut vår logistik och kan äntligen hantera stora ökningar i efterfrågan på ett bra sätt, tillägger Pär Svärdson.