Försäljningsrekord när Apotea firade elva år
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/93111653.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=858&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=569&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=438&accessToken=eaf5a364bd9812757c683f16ef4d861213cc60ae59944d0b2044bd596bac7322)
En tre dagar lång kampanj för att fira att nätapoteket Apotea fyllt elva år resulterade i försäljningsrekord. Sammanlagt sålde man för närmare 100 miljoner kronor under dessa dagar. Totalt skickades 1,8 miljoner varor under en vecka.
– Det är kul att fira tillsammans med våra kunder. Att fylla på badrumsskåpet är något man behöver göra även i en lågkonjunktur och vi ser kraftiga volymökningar av storsäljare inom egenvård, säger Pär Svärdson, vd på Apotea, i ett pressmeddelande.
När e-handeln i stort fortsatte att backa är apotekshandeln på nätet fortsatt den kategori som går allra starkast, enligt siffror från Postnords undersökning e-barometern. Under de senaste året har kapaciteten vid Apoteas logistikcenter i Morgongåva fördubblats för att kunna hantera en ökning i efterfrågan. I dagsläget har nätapoteket en kapacitet att skicka ut 100 000 paket per dag.
– Vi har satsat mycket på att bygga ut vår logistik och kan äntligen hantera stora ökningar i efterfrågan på ett bra sätt, tillägger Pär Svärdson.