Ett stadigt, trovärdigt och uppskattat varumärke har större möjlighet att ta sig igenom en kris på ett bra sätt över tid, än ett som redan har ett skamfilat rykte. Det svarar Anna-Karin Lingham, varumärkesexpert, på frågan om vad domen i Ica-härvan kan komma att innebära för kedjans varumärke.
För ett drygt år sedan landade Ica på en andraplats av...
Varumärkesexperten efter insiderdomarna: Så kan Ica ta sig genom krisen
Onsdagens dom i Ica-härvan där 16 av 18 åtalade dömdes skyldiga till olika typer av insiderbrott kan ha skadat Icas varumärke. Däremot kan det höga anseendet underlätta för matjätten att ta sig igenom en kris.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer