Nyöppning för Myrornas flaggskepp – tar sats för second hand-boom
Under tisdagen denna veckan öppnar Myrorna Ropsten igen efter en renovering. Butiken i Ropsten, som är kedjans största i Stockholm, har tre våningar med ett produktsortimentet som inkluderar kläder, skor och leksaker samt även möbler.
– Myrorna Ropsten är en av våra mest uppskattade butiker och ett varuhus för alla målgrupper, kommenterar Anna Östergren, marknads- och kommunikationschef på Myrorna, i ett pressmeddelande och lägger till:
– Genom vår uppfräschning bjuder vi nu in till en mer inspirerande butik för både inbitna second hand-shoppare och nya kunder.
Investeringen i Ropstenbutiken är en del av kedjans strategi att förbereda sig på en ökad efterfrågan på second hand-produkter. En undersökning från Svensk Handel har bland annat prognostiserat att second hand-branschen kommer att öka med 1,5 miljarder kronor årligen.
– Vi fortsätter vidareutveckla våra befintliga butiker men vill också öppna fler de närmsta åren för att göra hållbar handel tillgängligt för så många som möjligt, säger Anna Östergren.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.