23948sdkhjf
Logga in eller skapa en prenumeration för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.
Annons
Annons

Maserfrakt kliver in som delägare i Onroad

Inrikesnätverket Onroad, som består av lastbilscentraler och åkerier, får en ny delägare i Maserfrakt. 
Annons

Onroad har fem hubbar och 20 terminaler runt om i Sverige där delägarna utgör ett transportnätverk med linjebilar som går efter fasta tider. 

Maserfrakt har tidigare varit delägare i inrikesnätverket, men återvänder alltså som delägare igen. 

– Med deras lokala närvaro i Dalarna, Gästrikland och Hälsingland har vi nu en medlem med en stark vilja att växa in i vårt nätverk och med deras utbredda fjärrtrafik har vi nu alla möjligheter att stärka vårt nätverk ytterligare, säger Per Brorsson, vd för Onroad, i ett pressmeddelande. 

Annons

Maserfrakt har en fordonsflotta som består av 1 300 fordon och omsätter omkring tre miljarder kronor. 

Annons

En annan delägare i Onroad är Transportcentralen.

Annons
Annons
Annons
Transportnet Se tema
Annons Annons
BREAKING
{{ article.headline }}
0.142|