23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Retailbolagen bäst på att möta kunderna digitalt – så rankas kedjorna

Möbeljätten Ikea har vässat sin digitala marknadsföring, avancerat 17 platser och är nu bäst i klassen medan optikföretagen parkerar i botten på listan.

Detaljhandeln är bäst av alla branscher på att möta kunderna digitalt. Det är slutsatsen i en rapport det globala managementkonsultbolaget Bearing Point, som för sjunde gången har rankat såväl stora företag som branscher.

I rapporten ”Digital Leaders in Sweden 2025” har 85 storbolag bedömts utifrån 268 kriterier inom fyra olika kategorier: digital marknadsföring, digital produktupplevelse, e-handel och e-CRM.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078