23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nya siffror från Svensk Handel: Priset viktigare än hållbarheten

Konsumenterna blir alltmer prismedvetna och hållbarhetstänket får stryka på foten. Det visar en rapport från Svensk Handel.

Den ekonomiska situationen är fortsatt ansträngd, men enligt Svensk Handels hållbarhetsundersökning har konsumenternas engagemang för hållbarhet inte avtagit. Man vill att näringslivet i allt större utsträckning är med och driver hållbarhetsarbetet framåt.  

– Årets rapport ger tydliga besked från konsumenterna. Handelsföretag som inte integrerar hållbarhetsfrågor i sin verksamhet riskerar att bli omsprungna av konkurrenterna. Det är tydligt att ett aktivt hållbarhetsarbete är en stark konkurrensfördel, säger Sofia Larsen, vd på Svensk Handel, i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.097