23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Skokedjan drar i bromsen: Tillväxt före nya butiker

Befintliga butiker måste leverera organisk tillväxt innan en expansion i Sverige kan bli aktuell. Det säger skobolagets Nordenchef, Thomas Christensen.

När Deichmann lanserades i Sverige 2007 sattes höga och snabba expansionsmål. Men det har tagit tid för den tyska skojätten, med totalt 4 500 butiker internationellt, att växa på den svenska marknaden. 

Efter 18 år finns i dag 37 Deichmann-skyltar runt om i landet. Fler ska det bli, men bolagets nordiska vd är avvaktande, han vill först säkra den organiska tillväxten i befintliga butiker innan det är aktuellt att utöka portföljen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094