23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

- Vivo för spretigt

Dagligvarukedjan står inför ett profileringsarbete, säger Vivos marknadschef i en intervju i Dagens Media.

Konkurrensen på dagligvarumarknaden i Stockholm hårdnar. Inför kommande nyetableringar i regionen vill Vivos marknadschef Patrik Hjert att kedjan satsar på tydlighet. - Vi är för spretiga. Butikerna skiljer sig på många områden: i exteriör, interiör och sortiment. Tydlighet är viktigt, säger Hjert till Dagens Media. I dagsläget satsar Vivo 80 procent av marknadsföringsbudgeten på utbudsreklam och resten på varumärkesbygge. Nu ska ett nytt förslag presenteras för Vivohandlarna där mer fokus läggs på samordning av varumärkesbygget, både när det gäller grafisk profil och utbud i butikerna. Däremot har man inga planer på att lansera egna märkesvaror.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078