23948sdkhjf

Ramlösa i Röda Korskampanj

Varje såld vattenflaska i mars ger hjälp till behövande. Målet för insamlingen är en miljon kronor till nödlidande.

Under mars går 50 öre av varje såld Ramlösaflaska till Röda Korsets vattenprojekt i Etiopien, Kongo och Nordkorea. Tack vare samarbetet med Ramlösa kommer vi att kunna ge tiotusentals människor runt om i världen tillgång till rent dricksvatten, när de drabbats av krig eller naturkatastrof. I en värld där behoven är enorma och resurserna begränsade är det viktigt att alla goda krafter går åt samma håll, säger Anders Milton, ordförande i Svenska Röda Korset. Förra året genomfördes en liknande kampanj för att hjälpa dem som drabbats av kriget i Irak. Kampanjen inbringade närmare 900 000 kronor. Skillnaden då var att det bara var de stora PET-flaskorna som ingick i kampanjen, i år ingår alla PET-flaskor. Det innebär att fler försäljningsställen, till exempel Pressbyrån, 7 Eleven och bensinbolagen, kan vara med. Målet för den här kampanjen är en miljon kronor. - Vi har ett långsiktigt samarbete med Röda Korset och hittills har omkring nio miljoner kronor hamnat i Röda Korsets olika vattenprojekt. Vi hoppas att även den här kampanjen ska nå insamlingsmålet, säger Bo Söderström, informationschef på Carlsberg Sverige, som marknadsför Ramlösa.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094