23948sdkhjf

- Vi växer hellre långsamt än tar in hjälp

Klädmärket Svea har på kort tid blivit en favorit bland unga tjejer. Framgången bygger på att noga välja ut var varumärket ska synas. – Vi har alltid haft större efterfrågan än vad tillgången varit, säger Kiki Wallmansson som driver klädföretaget Svea brudar.

Hon är övertygad om att ett starkt varumärke byggs genom kontrollerad distribution och marknadsföring. Kläderna säljs enbart i starka, profilerade A-butiker. Främsta kundkretsen är tjejer på högstadiet och gymnasiet i storstadsområdena. – De är så otroligt hängivna och roliga. Ingen annan gång i livet är det så himla viktigt vad man har på sig, säger Kiki Wallmansson. Hon återkommer hela tiden till ”den rätta känslan”. Vad varumärket ska stå för och hur det ska vara att jobba på Svea brudar. – Gör man inte jobbet med hjärtat eller har roligt kan man lika gärna göra något annat. Det synsättet speglar även företagets tillväxttakt. – Vi växer hellre lite långsamt än tar in extern hjälp. Min största ambition är att vi ska ha kraft och mod att säga ”tack, men nej tack” till alla erbjudanden vi får när vi fått lite uppmärksamhet. Det känns viktigt att göra rätt sak vid rätt tidpunkt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078