23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fler Vivoköp väntar

Axfood suktar efter Vivolägen att bygga Willysbutiker på. Ekologiska och hälsoprodukter i nya satsningar.

I en intervju i Svenska Dagbladet skissar Axfoods vd Mats Jansson strategin i Vivokriget. Uppköp och konvertering till Willys. Och det är lägena man vill åt. - Det kommer fler uppköp, säger Jansson. - Vi har en stark kassa och därför möjlighet att göra uppköp. I somras avslöjades planer på en kedja med ekologisk mat och hälsoprodukter. Nu funderar man mer i banor om ett hälsokoncept som ska integreras i Hemköpskedjan och en fristående ekologisk kedja.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.195