23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Starbucks lockar med skivförsäljning

Den amerikanska kaffekedjan Starbucks har slagit sig in på en ny marknad: skivförsäljning. Kaffebutikerna har dessutom en egen radiokanal.

Under året har man via det egna bolaget Starbucks Hear Music bland annat släppt en skiva med Alanis Morissette som sålde i över 61 000 exemplar redan första veckan. Starbucks har i dag 10 500 coffeshops världen över. Skivförsäljningen startades i liten skala redan 1994, uppger sajten Realtid. – Jag tror det är för att människor har förlorat sin möjlighet att upptäcka musik i traditionella musikaffärer. Starbucks är absolut en ny förstahandskanal för distribution, säger vd:n Howard Schultz i en artikel i Financial Times som Realtid citerar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|