23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Krav – ett av Sveriges mest kända varumärken

Krav-märket är en av de mest kända märkningarna i Sverige. Sammanlagt 96 procent av alla konsumenter känner igen märket, enligt en ny rikstäckande konsumentundersökning.

Senast man testade igenkänningen av märket var 2002, då kände 93 procent av konsumenterna igen märket. År 2005 genomfördes en ny undersökning och då hade kännedomen ökat ytterligare. Av de tillfrågade konsumenterna köper 86 procent mat som är Krav-märkt och närmare hälften av konsumenterna tror att de kommer att köpa fler Krav-märkta varor under de närmaste åren. Undersökningen har genomförts på 2 000 personer av Krav.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01