23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Zara är viktigare än H&M

Den spanska klädkedjan Zara rankas till en fjärdeplats bland Europas viktigaste varumärken. Svenska klädjätten H&M kommer först på plats nio.

Det enligt webbtidningen Brandchannel. Zara med sina över 750 butiker i 56 länder världen över är mindre än H&M som 2004 redovisade drygt 1 000 butiker i 20 länder. Men inget av de två företagen platsar på topplistan över världens viktigaste varumärken. Det gör däremot svenska Ikea som kommer på en femteplats, i Europa är Ikea det näst viktigaste varumärket. Allra viktigast i världen tycker webbtidningen att sökmotorn Google är, viktigast i Europa är Nokia.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063