23948sdkhjf

Hallå där Fredrik Englund, marknadschef på byggvaruföretaget Bauhaus

Företaget öppnar en ny drive-in-butik för byggvaror i Järfälla, och har sedan tidigare tre stycken drive-in varuhus i Sverige.

Varför är det så bra med drive-in? – Det är en del av varuhuset som vi utrustat med en körbana där man kommer in med bilen eller släpvagnen. Framför allt är det bra för de kunder som vill köpa stora volymer med skrymmande varor som exempelvis brädor eller gipsskivor. Beställer man i en lucka som på McDonalds? –Nej, kunderna kör runt bland de varor de vill ha och får hjälp av personal med lastningen. Sedan betalar kunden i en lucka vid utfarten. Varför gör ni det här? – Det är en del av vår service, vi vill göra det enkelt och smidigt för våra kunder. Idén kommer från våra varuhus i Tyskland. Vi har också ett sågverk i butiken där kunderna kan få hjälp med exempelvis kapning, tillsågning och urfräsning av virke och bänkskivor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063