23948sdkhjf

MQ tar upp kampen mot rökning

Ebba von Sydow och Per Nilsson. Klädkedjan MQ tar hjälp av unga stilikoner i sin vårkampanj och slår ett slag för en rökfri generation.

Sportprofiler, musiker, författare och vanliga svenskar har synts i MQ:s reklamkampanjer sedan hösten 2002. Vårens kampanj startar nästa vecka – i samarbete med ideella organisationen A non smoking generation. Affischlejon blir två av organisationens ambassadörer: Ebba von Sydow, non smoking chefredaktör of Veckorevyn och Per Nilsson, non smoking chefredaktör of King. – Det här är en viktig kampanj som sätter temperaturen på vårmodet. Vi vill lyfta fram stilidoler som står för en personlig stil och som inte röker, säger Joakim Holmstrand, marknadschef på MQ. Det ligger i tiden att inte röka. Rökförbud inomhus gäller även i modets huvudstad New York. Den stora utmaningen i Sverige är att stoppa det ökande snusandet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141